Pamięć: Superpamięć

POŁĄCZ W PARY

Angielska nazwa: Short-term memory (Pair It)

Cel treningu

Wyobraź sobie, że masz w szafce 800 gier typu memory. Nie masz? To skorzystaj z okazji i użyj HeadApp!

Zadania polegają na zapamiętaniu obrazków, a następnie na ich odnalezieniu. Dostępne są dwa tryby gry. Wraz ze wzrostem poziomu trudności trzeba zapamiętać coraz więcej elementów. Dodatkowo zmienia się stopień złożoności obrazków.

Dla pacjentów z afazją opracowano specjalną wersję programu, w której oprócz pamięci można trenować nazywanie obrazków.

Ustawienia

Ograniczenie czasu treningu

Ze względu na sposób organizacji treningu lub ze względów terapeutycznych przydatne może być ograniczenie czasu trwania sesji. Po kliknięciu opcji „Ogranicz czas trwania treningu” pojawi się suwak. Za pomocą tego suwaka można ustawić czas sesji treningowej. Może ona trwać od 10 do 60 minut.

Liczba zadań na poziom (gwiazdki)

Ten parametr służy do określania, ile zadań musi zostać rozwiązanych przez osobę trenującą, zanim poziom trudności zostanie podwyższony (w przypadku dobrych wyników). Jeśli zadania okażą się zbyt trudne, poziom trudności może również zostać obniżony.

Tryb “afazja”

W razie potrzeby można włączyć tryb „afazja”.

Na obrazkach widać, jak działa program, gdy włączony jest tryb „afazja”: obrazki-słowa. W tym przykładzie należy wyszukać obrazek pasujący do słowa „topór”.

Przebieg treningu

Poziom trudności treningu automatycznie wzrasta lub maleje, w zależności od liczby poprawnych rozwiązań. Istnieją 4 poziomy trudności („łatwy”, „średni”, „trudny” i „wyzwanie”); każdy poziom ma 8 stopni trudności.

Połącz w pary

Przykład obok pokazuje, jak wyglądają zadania z tej grupy ćwiczeń.

Dwie pary kart zostały już odnalezione. 6 z 10 kart jest nadal widocznych. Dwie z nich – te z takimi samymi roślinami – zostają odkryte. „Moneta” o wartości 15 punktów wskazuje, że karty pasują do siebie.

Odwróć

Widocznych jest sześć kart. Cztery są zakryte, a pozostałe dwie przedstawiają ten sam obrazek. „Moneta” z 15 punktami wskazuje, że znaleziono dwie identyczne karty.